Ето как ще изглежда бул."Цар Освободител" във Варна с леката железница


Дата: 17/04, 15:24

Изображение Община Варна

За разширението на бул. „Цар Освободител“ се говори от години, но едва сега можем да се запознаем с подробности за проекта и да видим нагледно какво се предвижда. Повече за начинанието, за което тепърва ще се търсят средства, ще бъдат представени на обществено обсъждане на 24 април от 17.00 часа в общинската зала „Пленарна“. Междувременно проектът може да бъде видян и на страницата на Община Варна, съобщават от там, предаде Морето.нет.

Най – любопитната част за варненци несъмнено е леката железница, която ще се движи успоредно на трасето и на места дори ще минава през подземни тунели.

Обхватът на проектния участък е от пътен възел „Летище“ до пътен възел с бул. „Левски“.

Местата на спирките на градската железница ще са:

- При ПВ с бул. „Константин и Фружин“

- Между ул. „Асен Разцветников“ и ПВ бул. „Атанас Москов“

- При ПВ с бул. „Янош Хунияди“

- При ПВ с бул. „Република“

- При ПВ с ул. „Вяра“ и „3-ти Март“

- При ПВ с бул. „Христо Смирненски“

- Непосредствено преди ПВ с бул. „Васил Левски“

С цел осигуряване на безконфликтен достъп на пешеходното движение между северната и южна част на булеварда е предвидено изпълнението на 6 пешеходни надлези над градската железница и булеварда с ширини от 50м до 100м.

Собствеността на поземлените имоти, през които ще премине трасето, е смесена – общинска публична, общинска частна и частна, което означава, че ще се наложи и отчуждаване на имоти. Такава бе ситуацията и при реализирането на бул. „Левски“.

Дейностите по бул. „Цар Освободител“ са заложени като приоритет в Общия устройствен план на града след реализацията на продължението на бул. „Васил Левски“. Идеята е да се реализира пълния му габарит на улица II-ри клас с пътни възли на две нива с пресичащите се бул. „Константин и Фружин“, ул. „Атанас Москов“,2 бул. „Янош Хунияди“, бул. „Република“, бул. „3-ти март“/ул. „Вяра“, ул. „Поп Димитър“, бул. „Христо Смирненски“.

СЪЩЕСТВУВАЩО ПОЛОЖЕНИЕ

При съществуващото си положение, булевард „Цар Освободител“ е улица IV-ти клас, част от първостепенната улична мрежа на град Варна. Булевардът е една от основните транспортни артерии на град Варна за провеждане на транзитното движение – автомобилно и тежкотоварно. Поради двулентовия габарит и интензивното движение, към момента пропускателната способност на булеварда е почти изчерпана.

ПРОЕКТНО ПРЕДЛОЖЕНИЕ

Съгласно класификацията на първостепенната улична мрежа в ОУП и ГПОД на гр. Варна, бул. “Цар Освободител“ в проектното си положение за проектния участък е улица от II-ри клас за проектна скорост от 50км/ч по директното направление. Отредената регулация за реализиране пълния габарит на булеварда съгласно действащия регулационен план на Община Варна е с ширина от 50м до 100м в различните подучастъци.

Начална точка на разработката е пътен възел „Летище“ който попада извън териториалния обхват на Община Варна. В проектното решение е представено предложение основното трасе на АМ „Хемус“ да продължи като директно направление по проектното положение на бул. „Цар Освободител“. Това ще се яви основно трасе за тежкотоварния транзитен трафик до възела с бул. „Христо Смирненски“. Крайна точка на проекта е пътен възел с бул. „Васил Левски“.

Проектното трасе е изцяло съобразено с действащата улична регулация с изключение на следните участъци:

- Пресичащите се ул. „Вяра“ и „3-ти Март“ при нов пътен възел

- При нов пътен възел с ул. „Поп Димитър“;

- При ново локално платно северно на бул. „Цар Освободител“ свързващо бул. „Христо Смирненски“ и ул. „Кестен“.

Геометрията на пътя е решена с 11 бр. прави и 9 бр. Криви. Цялата дължина на работния участък е 6,267м.

В проекта е заложно реализирането на градска железница изцяло северно от бул. „Цар Освободител“ за която има резервиран габарит с ширина от 15м от началото на обекта до пътен възел с бул. „Христо Смирненски“. В участъка от бул. „Христо Смирненски до бул. „Васил Левски“ резервирания габарит за градска железница е с ширина от 7м.

Проектното решение предвижда всички пресичания с улици и булеварди от първостепенната улична мрежа да бъдат реализирани безконфликтно на две нива с еднотипни пътни възли тип „Диамант“, като директното трасе на бул. „Цар Освободител“ се явява главно направление, а всички пресичащи се улици – второстепенни със светлинно регулирани кръстовища на две нива.

Въпроси и коментари по проекта могат да се изпращат на електронната поща, посочена от Община Варна. Адресът е lekometro@varna.bg



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 

Зареждане на коментарите. Моля, изчакайте!



Спонсорирани връзки.



Още новини
Спонсорирани връзки.

Коментари twitter Facebook
Нагоре Назад
Petel.bg © 2011 - 2024 | Пълна версия