Двама световни диригенти след работата си във Варна: Тук е...


Дата: 22/09, 19:29

МАЕСТРО МАУРИЦИО БАРБАЧИНИ ОТ МЕТРОПОЛИТЪН ОПЕРА ПРЕД ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА ЗА OPERA STUDIO – VARNA 2019 И СЪВРЕМЕННИТЕ ПЪТИЩА НА ОПЕРАТА

Маестро Барбачини, за нас е привилегия диригент от Метрополитън опера да води майсторски клас в първото Opera Studio във Варна. Каква е Вашата оценка за него?

Моите поздравления за чудесната идея на Варненската опера да съберете млади хора и добри оперни педагози от цял свят за майсторски класове. Участвал съм в майсторски класове и в други страни, но тук подходът е по-различен. Да подготвиш и представиш за кратко време 5 оперни заглавия, това е много впечатляващо. Още повече, че не става дума просто за обучение, а за изграждането на истински оперни спектакли с много добри оркестър и хор, със сериозно подготвени солисти. Като диригент, който от 15 години дирижира в Метрополитън опера, Чикаго, Сан Франциско и навсякъде в Америка, определено мога да кажа, че добрите критерии в оперното изкуство се задават най-напред от добрите учители и техните високи изисквания. 

Как съдейки от Вашия опит се променя днес операта?
Светът се променя, а заедно с него и операта. Вкусът се променя, нивото за съжаление спада, хората стават по-повърхностни. Днешният свят смята Андреа Бочели за най-добрия тенор в света, а това не е вярно. Загуби се сякаш преклонението пред високите стойности на оперното изкуство. Фокусът вече не е върху качеството, а върху други по-лесни неща, като визията, визията в лошия смисъл на думата. Хората предпочитат лесните и бързи пътища към някакви съмнителни върхове, забравяйки, че само чрез упориттруд и образование, само стъпка по стъпка можеш да се усъвършенстваш и да станеш истински професионалист. Не се ценят достатъчно огромните усилия, които стоят зад всеки голяма професионална кариера, била тя на диригент, солист или на друг оперен творец.

От позицията на италиански диригент в Метрополитън опера, как бихте сравнили оперната ситуация в САЩ и Европа?
В Италия имаме предимството да говорим езика, на които са написани най-прекрасните оперни творби. Италианци са най-добрите композитори, диригенти, солисти и това също е предпоставка за качество. Но сега ситуацията в Италия, Испания и не само там, е някак особена - всеки смята, че може да прави всичко, а това не се отразява добре на крайния резултат. Докато в Америка качеството стои над всичко, с него не се прави компромис. Перфекционизмът е норма и задължение за всички и всичко – от грима, костюма, вокалната и артистична интерпретация до сценографията, осветлението, озвучаването и цялата техническа страна на оперното представление.  

Работили ли сте с някои от световноизвестните български оперни певци?
Работил съм с Райна Кабаиванска, която високо ценя. Както и Соня Йончева и Николай Гяуров, който беше изключителен.Всеизвестно е, че българската оперна школа е добра и подготвя добри оперни певци

Дирижирате днес „Севилският бръснар“ с Вашия майсторски клас във Варна. Излишно е да питам дали харесвате тази опера...
Няма как да не харесвам „Севилският бръснар“, това е една от любимите ми оперни творби. Радвам се, че я представям във Варна, заедно със студентите от моя майсторски клас. Още веднъж поздравления за първото Оперно студиовъв Варна с пожелания то да се превърне в традиция.


МАУРИЦИО БАРБАЧИНИ (Maurizio Barbacini) е роден в Reggio Emilia, Италия. Завършва консерваториите във Верона, Милано и Сиена. Дебютира през 1995 г. в Баварската Щатсопераи във Виенската Щатсопера. От блестящия си дебют с „Травиата“ в Метрополитън опера през 1996 г. е диригент на този най-престижен оперен театър. 
Маестро Барбачини е един от най-търсените съвременни диригенти, когото публиката аплодира още в Парижката опера, Deutsche Oper Берлин, Виенската Щатсопера, KomischeOperБерлин, Bavaria State Opera, Frankfurt Opera, New National Theatre Токио, San Francisco Opera,Cincinnati Opera и др. Редовен диригент на Националната опера на Финландия и на Филаделфийската Opera Company, гост-диригент на Стокхолмската опера. 
Репертоарът му обхваща най-големите заглавия от италианската и световната оперна съкровищница, сред които: „Манон Леско“, „Тоска“, „Трубадур“, „Севилският бръснар“, „Травиата“, „Турандот“, „Лучия ди Ламермур“, „Аида“, „Мадам Бътерфлай“, „Бал с маски“, „Дон Паскуале“, „Бохеми“, „Кармен“, „Анна Болена“, „Фалстаф“, „Бохеми“, „Любовен еликсир“, „Отело“ и др.

Има многобройни записи за радио и тв компании, както и DVD с оперите „Франческа да Римини“, „Севилският бръснар“ и др. Преди да стане диригент Маестро Барбачини се радва на успешна кариера като певец, вкл. с ролята на Гастон във филма на Франко Дзефирели „Травиата“.

МАЕСТРО ЛОРЕНЦО БИЗАРИ ПРЕД ВИОЛЕТА ТОНЧЕВА ЗА ОПЕРАТА – ДНЕС, СЕГА И ЗАВИНАГИ 

Маестро Бизари, имате вече натрупан варненски опит, след като през лятото дирижирахте премиерата на „Турандот“ в Опера в Летния театър и сега „Любовен еликсир“ в майсторските класове на Opera Studio, предстои Ви и представление на „Палячи“...
Наистина, мога да кажа, че във Варна се чувствам вече почти като у дома. Бях много впечатлен от професионализма на оркестъра, хора и солистите на Варненската опера, които вложиха най-доброто от себе си в подготовката и представянето на „Турандот“през лятото. След тази първа среща с Варненската опера много ме зарадва поканата да водя майсторски клас в рамките на първото варненско Opera Studio.  


Как оценявате работата си с младите хора над „Любовен еликсир“?
Участниците в майсторския клас бяха много мотивирани и ентусиазирани, с огромно желание и любовподготвяха и усъвършенстваха своите интерпретации, докато се доближат до нивото на истинския Доницети. Точно това беше и нашата задача – да ги насочим към верния музикален стил, отговарящ на естетиката на съответния композитор. Високият емоционален градус по време на целия репетиционен процес и на самото представление бяха отличителен знак за нашия „Любовен еликсир“, така че приехме аплодисментите на публиката като заслужена награда.Удовлетворен от свършената работа, си стегнах куфара и тръгнах за летището. Но се оказа, че трябва да дирижирам и „Палячи“ – последния спектакъл на варненското Opera Studio 2019. Да се върна толкова бързо и отново да се потопя в познатата творческа атмосфера, станала през последните седмици част от мен, това беше приятна изненада.Отсега вярвам в успеха и на „Палячи“.


Защо е необходима операта в XXI век?
Операта щени бъде необходима и ще остане актуална – днес, сега и завинаги. Защото независимо през кой век е създадена, тявсъщност говори за сегажния ни живот, за съвременността, за отношениятата между хората, а това е тема, която винаги ще ни вълнува. Езикът на операта може и да се променя, но тя ще продължава да живее, защото минава през душата и сърцето на изпълнителите.  


Роден в Болоня, ЛОРЕНЦО БИЗАРИ (LorencoBizzarri) завършва Консерваторията в родния си град със специалност пиано (1973), Royal Philharmonic Academy, също в Болоня, със специалност оперна режисура и оперно пеене (2001). Продължава обучението си в Консерваторията на Ферара с хорово дирижиране (2003), завършва и Консерваторията в Парма със специалност оркестрово дирижиране (2007), участва в редица майсторски класове на именити диригенти. 
След като привлича вниманието на критиката като финалист на конкурса за млади диригенти в Сполето (2006), е избран да дирижира оркестъра „Бойто“ в коледния концерт на Ватикана, излъчван в цял свят. Работи с известни италиански и чуждестранни оркестри, партнира си с имена като Микеле Пертузи, Андреа Бочели, Пласидо Доминго, Зубин Мета и др. 
Дирижира спектакли в Duse Theatre Болоня, Michelangelo Theatre Модена, Municipal Theatre Ферара, Carlo Felice Theatre Генуа, диригент на Оркестър „Тосканини“ в Парма, Оркестъра и Хора на Оперния фестивал във Флоренция, музикален директор на Parma ОперАрт и на оперния фестивaл Reggia di Colorno Парма. 
В репертоара му влизат: „Любовен еликсир“, „Кармина Бурана“, „Севилският бръснар“,  „Травиата“, „Бохеми“, „Тоска“, „Манон Леско“, “Риголето“, “Мадам Бътерфлай“,„Набуко“, „Фалстаф“, „Симон Боканегра“, „Трубадур“, „Дон Паскуале, „Лучия ди „Ламермур“, „Селска чест“, „Дон Жуан“, „Стабат Матер“, Деветата симфония на Бетовен, Реквием (Верди, Моцарт), „Te Deum“ и др. 



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 

Зареждане на коментарите. Моля, изчакайте!



Спонсорирани връзки.



Симеон Дянков: Преподавал съм на класа на Петков в Харвард. Редовно се чувам с него, Борисов, Иванов, а отскоро и с Пеевски
Дата: 23/04, 09:24

Министърът на образованието лично поздрави двамата първолаци от Тервел заради доброто им дело
Дата: 23/04, 09:23

Хиляди пенсионери ще получат нова пенсия за стаж и възраст до 50 на сто от реалната
Дата: 23/04, 09:21

Не носете капачки в туби, а в торби и чували, призоваха организаторите във Варна
Дата: 23/04, 09:13

София, Варна и Пловдив вдигали заплатите изкуствено, твърди икономист от КНСБ
Дата: 23/04, 09:08

Още новини
Спонсорирани връзки.

twitter Facebook
Нагоре Назад
Petel.bg © 2011 - 2024 | Пълна версия